در هنگام وقوع تصادف چه کار کنم؟

آرامش خود را حفظ کنید، جهت جلوگیری از ترافیک در صورت امکان، پس از تهیه تصاویر واضح، خودروی خود را در نزدیک‌ترین محل ممکن پارک نمایید. در صورت توافق می‌توانید از طریق گزینه اعلام خسارت خودرو و با دردست‌داشتن اطلاعات خود و خودروی (مقصر/ زیان‌دیده) خسارت خود را به‌صورت کاملاً آنلاین به ما اعلام نمایید.

تفاوت زیان‌دیده و مقصر چیست؟

در هنگام تصادف صاحب خودرویی که مقصر حادثه باشد به‌عنوان مقصر و خودرویی که به آن خسارت وارد شده و مقصر این حادثه نبوده به‌عنوان زیان‌دیده معرفی می‌شود.

چرا باید ۴ رقم شاسی خودرو را وارد نماییم؟

جهت جلوگیری از سوءاستفاده برخی افراد که دارای پلاک خودروهای متفاوت هستند این کنترل جهت احراز مالکیت خودرو در نظر گرفته شده است.

هنگام ورود شماره پلاک در سامانه، اطلاعات من از کجا خوانده می‌شود؟

اطلاعات خودرو شما از طریق وب‌سرویس‌های سنهاب بیمه مرکزی به‌صورت کامل در صفحه اعلام خسارت خودرو فراخوانی می‌شود.

آیا امکان مشاهده سوابق خسارت خودرو وجود دارد؟

بله، درصورتی‌که خسارت خود را از طریق سامانه دی‌دار اعلام نموده‌اید؛ امکان مشاهده آن از طریق منوی اعلام خسارت خودرو فراهم شده است. همچنین از طریق منوی سوابق خسارت غیردرمانی امکان مشاهده کلیه خسارت‌های دریافتی غیردرمانی از شرکت بیمه دی برای شما امکان‌پذیر می باشد.

آیا امکان اعلام خسارت بدنه خودرو در دی دار وجود دارد؟

بله از منوی اعلام خسارت خودرو شما می‌توانید با انتخاب بیمه بدنه خسارت وارد شده به خودروی خود را جهت استفاده از بیمه بدنه خودرو به‌صورت کاملاً آنلاین اعلام نمایید.

آیا امکان اعلام خسارت آنلاین درمان وجود دارد؟

بله، شما می‌توانید از منوی اصلی اعلام خسارت، بخش اعلام خسارت درمان نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایید.

آیا امکان اعلام خسارت درمان برای بیمه گذاران فراهم می باشد؟

در حال حاضر خیر – این امکان صرفا برای قراردادهای مشخص فعال سازی شده است.

آیا امکان اعلام خسارت درمان برای بیمه‌گذاران فراهم است؟

در حال حاضر خیر – این امکان صرفاً برای قراردادهای مشخص فعال‌سازی شده است.

چرا از زمان تاریخ حواله تا زمان دریافت پول در حساب شخصی من فاصله وجود دارد؟

در فرایند پرداخت خسارت پس از ارزیابی و تعیین خسارت قابل‌پرداخت، حواله پرداخت خسارت صادر و طی فرایندی در نظام بانکی به‌حساب شما واریز می‌شود.

آیا درسامانه دی‌دار امکان مشاهده خسارات سال‌های گذشته وجود دارد؟

بله در قسمت سوابق خسارت درمانی، بخش مشخصات قرارداد و با انتخاب قرارداد و هم‌چنین انتخاب هریک از بیمه‌شدگان، به‌راحتی می‌توانید خسارات ثبت شده در قراردادهای سال‌های گذشته خود را مشاهده نمایید.

آیا بیمه‌شدگان تحت سرپرستی من، می‌توانند خسارت‌های خود را مشاهده کنند؟

بله بیمه‌شدگان تحت سرپرستی شما می‌توانند مستقیماً درسامانه دی‌دار و در قسمت سوابق خسارت درمانی با ثبت کد ملی بیمه شده اصلی، خسارات درمانی خود را مشاهده نمایند. شایان‌ذکر است دریافت این کد ملی صرفاً یکبار و برای احراز اولیه اخذ خواهد شد.

بیمه‌شدگان تحت سرپرستی من در قسمت سوابق خسارت درمانی قابل‌مشاهده نمی‌باشد.

خواهشمند است درصورتی‌که از تحت پوشش قرارگرفتن افراد تحت سرپرستی خود مطمئن هستید، مراتب را به نزدیک‌ترین شعبه یا نمایندگی نزدیک محل سکونت خود اطلاع دهید و یا با سرشماره ۱۶۷۱ تماس بگیرید.

چرا بین مبلغ اعلام شده توسط من و مبلغ تأیید شده توسط بیمه دی اختلاف وجود دارد؟

شما می‌توانید در قسمت سوابق خسارت درمانی و انتخاب گزینه اطلاعات بیشتر در ردیف خسارت موردنظر خود، علت کسر هزینه را مشاهده نمایید.

در قسمت سوابق خسارات درمانی چه امکاناتی می‌توانم مشاهده کنم؟

در این قسمت نوع خدمت، مرجع درمانی، مبلغ درخواستی توسط شما، مبلغ تأیید شده توسط ارزیاب، وضعیت پذیرش، تاریخ پذیرش اسناد توسط شرکت بیمه دی و تاریخ پرداخت حواله قابل‌مشاهده است همچنین از قسمت اطلاعات بیشتر می‌توانید ضمن مشاهده کلیه جزئیات علت کسر هزینه را نیز مشاهده نمایید.

عمومی

بازگشت به صفحه اصلی سوالات متداول

بیمه های من

سوالات متداول بخش بیمه های من

درمان و سلامت

سوالات متداول بخش درمان و سلامت

حضوری کجا برم؟

سوالات متداول بخش حضوری کجا برم؟

خرید آنلاین بیمه‌نامه

سوالات متداول خرید آنلاین بیمه نامه

صدای مشتری

سوالات متداول بخش صدای مشتری

گزارش خطای سامانه

سوالات متداول بخش گزارش خطای سامانه